بهترین شاخص برای شناخت عیار انسانیت هر انسان اعمال اوست -از طریق اعمال هر شخص البته نه با یک مورد – بلکه با نکته سنجی در موارد متعددی – می توان به صداقت یا نفاق یک انسان پی برد در مثال زیر مصداقی را معرفی می نمائیم :
سلبریتیهایی مثل شهاب حسینی و رامبد جوان که قبلا برای رضایت گرفتن از خانواده های شهیدان مظلومی مثل عجمیان ها تلاش میکردند – تا از خانواده هاشون برای قاتلان وحشی وحیوان صفت آنان رضایت بگیرند – اگر واقعاً اینگونه اقدامات برای دلخوش کنکی ضد انقلاب ها وبرانداز ها نبوده – پس چرا وقتی از این طرف قصه سرهنگ جوانمردی که از مدافعین حرم بوده ودر شبی که جمع زیادی بخاطر شکست تیم ملی در حال ایجاد ناامنی بودند اقدام ایشان منجر به جانباختن یکی از فعالین همان جمع می گردد!!! نا عادلانه محکوم به اعدام میشود – اگر واقعاً انسان دوست هستید چرا اقدامی برای رضایت گرفتن برای این سرباز مدافع نمی کنید؟!!!!
آیا دلیل عدم ورودتان این نیست که ایشون مخالف براندازانست !!!! لذا نباید به کمکش رفت زیرا محبوبیت شما در بین عامه مخالفین نظام بخطر می افتد درست نیست ؟؟؟!!!
پیام حضرت آیت الله اراکی به حجت الاسلام اژه ای را لطفا مطالعه فرمائید :
آیت الله اراکی عضو خبرگان رهبری و شورای عالی حوزههای علمیه از رئیس قوه قضائیه خواستند تا پیام ایشان را به قضات پرونده ابلاغ کنند
🔷 آیا سرهنگ جوانمردی در قتل سماک مخالف نظر قانون و اسلام عمل کرده ؟
🔹نظر آیت الله محسن اراکی دبیر کل مجمع تقریب مذاهب و عضو مجلس خبرگان رهبری درمورد باغی :
🔹کسانی که در اغتشاشات، به گونهای عمل کردند که منجر به قتل یا منجر به آتشسوزی و تخریب اماکن عمومی و تخریب محلات مردم و ایجاد رعب و وحشت در خیابانها که منجر به آن شد مردم از باز کردنِ مغازهها و خانمهای چادری از راه رفتن در خیابان ترسیدند؛ همۀ آنهایی که در اغتشاشات شرکت کردند حتی آن کسانی که مستقیماً قتل انجام نداده باشند شرعاً محارب و مفسد و باغی به حساب میآیند.
⭕️ این سه عنوان بر آنها مترتب میشود: «افساد فیالارض»، «محاربه» و «بغی».
🔹 باغی کسی است که برای براندازی حکومت اسلامی اقدام میکند هرچند موفق نشود، حتی اگر کسی را هم نکشد. همین اقدام عملی برای براندازی حکومت اسلامی ولو در زمان غیبت معصوم (ع)، بغی است و حکم باغی، قتل است حتی اگر کسی را نکشد، حتی اگر مستقیماً مرتکب جرمی نشود. همین که اقدام عملی برای براندازی بکند، حکم بغی را دارد.
🔹 ثانیاً: کسانی که در جمعی شرکت میکنند که یک نفر از آن جمع، اقدام به کشتن یا سوزاندن یا هتک حرمت مسلمانی میکند، همۀ آن جمع، محارب حساب میشود نه تنها کسی که مستقیماً اقدام به قتل یا اقدام به آتشسوزی یا اقدام به ایجاد رعب کرده است؛ بلکه همۀ آن جمع بهعنوان«مفسد فی الارض» و «محارب» بهشمار میآید و حکومت اسلامی میتواند همۀ افراد آن جمع را به جرم «محاربه» و به جرم «افساد فیالارض» محاکمه کند.
🔹 در نهجالبلاغه از امیرالمؤمنین علی (ع) نقل شده است که حضرت فرمودند: «فَوَاللَّهِ لَوْ لَمْ یُصِیبُوا مِنَ الْمُسْلِمِینَ إِلَّا رَجلًا وَاحِداً مُعْتَمِدِینَ لِقَتْلِهِ بِلَا جُرْمٍ جَرَّهُ لَحَلَّ لِی قَتْلُ ذَلِکَ الْجَیْشِ کُلِّهِ إِذْ حَضَرُوهُ فَلَمْ یُنْکِرُوا وَ لَمْ یَدْفَعُوا عَنْهُ بِلِسَانٍ وَ لَا بِیَدٍ.»
🔹 طبق این فرمایش جمعی که برای براندازی قیام میکنند و اقدام به قتل مسلمان مظلومی میکنند، همۀ کسانی که در آن جمع حاضرند و بر این کار اعتراض نمیکنند شریک جرم و باغی بهشمار میآیند. لازم به ذکر است :
طبق نظر برخی دیگر از فقهای حوزه علمیه قم از جمله آیتالله سیفی مازندرانی ، حتی اگر برفرض به حکم اولی،سماک مستحق قتل و اعدام نبوده باشد، و سرهنگ جوانمردی قاتل محسوب شود، اما اجرای حکم اعدام برای سرهنگ جوانمردی، ایجاد رعب و سلب اراده از نیروی انتظامی در مقابله با فتنه هاست و موجب تهدید امنیت ملی شده و به حکم ثانوی جایز نیست
و لذا أمیرالمومنین خطای نیروی نظامی خود را با پرداخت دیه از بیت المال جبران می نماید و نه تنها اجازه اعدام نمی دهد بلکه دیه مقتول را هم متقبل می شود…
باید دید قضاتی که در این پرونده حکم به اعدام داده اند به نگاه فقه حکومتی معتقدند و اساسا از کدام جریان تغذیه فکری میشوند و آیا در پرونده مرتبط با امنیت ملی کشور صلاحیت حکم را دارند یا خیر؟!